reklama

O nenávisti a jednom komente na FB

Občas si čítam na FB Dalajlámove odkazy, snažím sa ich uchopiť a pochopiť ich význam. Ten dnešný napríklad znel takto: "Nie je väčšia cnosť ako trpezlivosť, rovnako ako neexistuje horší neduh ako nenávisť. Preto človek musí vyvinúť maximálne úsilie, aby v sebe nepestoval nenávisť voči nepriateľovi, ale skôr využil stretnutie s ním na posilnenie svojej schopnosti stať sa trpezlivým a tolerantným." (Cesta ku šťastiu)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (80)

Raz som už kdesi napísala, že mám rada budhizmus pre myšlienky, ktoré sa prihovárajú môjmu vnútru, aj keď si uvedomujem, že nie všetky dokážem aplikovať na seba. Veď, keby som to dokázala, bola by som dávno už len vyrovnaná, pokojná a šťastná, keďže šťastie je stavom našej mysle, a tak ho má každý z nás vo vlastných rukách...

Dnešný odkaz bol na pohľad prostý. Čo ma teda zarazilo práve na ňom a donútilo napísať túto úvahu?

Koment, ktorý tam priložil jeden z užívateľov FB.

"Je nutno se obrnit proti kurvě, která užila nejhorší zvěrstva.. které mohla napáchat v duši... sekce ovládání a testování.. a za to jí ještě lízat kundu, aby byla dušička vzata na milost?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikdy som si neuvedomila, ako šialene môže vyzerať nenávisť v priamom prenose. Dobre, dobre, uvedomila. Je o nej natočených mnoho filmov, napísaných mnoho kníh, vidno ju v bežnom živote, v rodinách, pocítil ju každý z nás, tak načo sa hrať na naivnú? Čím sa teda líšil tento koment od iných prejavov nenávisti, s ktorými som sa stretla, alebo ktoré som ja sama vyprodukovala? Ničím. Len prekvapujúcim poznaním, ako veľmi môže nenávisť rozožierať vútro človeka. Pretože, ten krátky koment, nech už ho napísal ktokoľvek a pod vplyvom akejkoľvek skúsenosti, presne tak na mňa zapôsobil. V kontexte s tým nenávistným komentom nadobúda Dalajlámova rada pre mňa nový rozmer.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Schopnosť potlačiť nenávisť nešetrí nášho "nepriateľa" ale nás samotných. Aj preto je cestou ku šťastiu. Veď, o akom vnútornom pokoji a šťastí sa dá hovoriť, ak máme vnútro prežraté nenávisťou ako rakovinou?

Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu