Nedávno ma zarazil údaj o predajnosti istej knihy, ktorú väčšina čitateľov po prečítaní zhnusene zahodila do kúta. Reklama sa totiž pri nej opiera o milióny predaných výtlačkov na celom svete a podsúva tým hodnotenie, že tá kniha je super, úžasná, skvelá, pretože sa jej toľko predalo! Samozrejme, každý človek si môže názor urobiť sám, žiaľ, názor na knihu sa v spomenutom prípade dá urobiť len po prečítaní, čím sa znovu podporí jej predajnosť. Skutočná pravda síce znie - milióny oklamaných čitateľov, ale na tom už tým, ktorí na projekte vyryžovali, nezáleží.
A ako táto moja úvaha súvisí s nadpisom? Pán Ďurkovský na výzvu, aby vrátil poslanecký mandát, povedal, že nechce sklamať 11 000 voličov, ktorí mu dali svoje preferenčné hlasy. Mne sa natíska otázka, koľko z tých ľudí by ho volilo po medializovaní káuz spojených s jeho menom? Viem, viem, že sa to už nedá dokázať, a že to takto nefunguje. Že v politike asi platí to isté, ako pri tej knihe - tisíce sklamaných voličov, ale na tom už tomu, ktorý sa usiloval o teplé miesto v parlamente, nezáleží...