reklama

To je super, že som dostal knihu a nie lego

"To je super, že som dostal knihu a nie lego," potešil sa synovec mojej kamarátky, keď si na Štedrý večer rozbalil darčeky pod stromčekom. Kamoška mi so smiechom reprodukovala tú hlášku pri našom stretnutí a ani netušila, akú radosť mi tým urobí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Nie preto, že by sa mi nepáčili dômyselné kocočky, ktoré do seba zapadajú s mikroskopickou presnosťou, ani preto, že malý prejavil nadšenie práve nad mojou rozprávkovou knihou, ktorú som mu darovala. Potešila som sa preto, že sa ten malý tak netradične potešil.

Rozmýšľam nad Vianocami mojich detí a nad skladbou ich darčekov. Bývalo tam oblečenie, ktoré sa deťom rátalo najmenej, hračky, ktoré sa deťom rátali viac a knihy, ktoré moje deti milovali. Najmä encyklopédie. Zvláštne, aj ja som v detstve milovala jednu hrubú encyklopédiu s čiernym lesklým obalom, nad ktorou som trávila celé hodiny. A milovala som rozprávky. Pamätám sa na dramatizované rozprávky, ktoré patrili ku koloritu nedeľného rána. A pamätám si na rozprávky, ktoré som si neskôr čítala pred spaním. Nepamätám sa na to, že by nám ich čítala mama. Možno to bolo dobou, alebo jej náročným zamestnaním. Neviem. Možno preto si tak živo pamätám na jedny jediné Vianoce, keď nám mama začala čítať nahlas knihu, ktorú dostal brat pod stromček. Bol to Biely tesák od Jacka Londona. Pamätám sa, že som sedela a počúvala skoro bez dychu. Možno ani nie pre ten obsah, ale pre fakt, že nám ju mama číta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol to zážitok, ktorému sa nič nevyrovná.

Možno preto majú malé deti rady knihy. Možno pre ten spoločný zážitok pri uspávaní. Keď je v blízkosti rodič, jeho teplo a jeho hlas. Keď sa spolu prechádzajú po rozprávkovej krajine a stretajú s bájnymi bytosťami. Keď ruka v ruke prežívajú dobrodružstvá. Keď po istom čase vie dieťa knihu naspamäť a napovedáva ju rodičovi, ktorému klipkajú oči od únavy :)

Keď...

Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu