reklama

Pri akciách začínam byť v strehu!

Nikdy som nepatrila k ľuďom, ktorí si podrobne kontrolujú účty. Myslím tým - účty v obchodoch. Keď som bola malá, mama mi písala na lístok nielen to, čo mám kúpiť, ale aj to, koľko to bude stáť. Podčiarknuté, spočítané, dopredu som vedela výsledok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Neskôr som si zvykla spočítavať nákup priebežne. Robila som to podvedome, taký môj súkromný autizmus :) Mýlila som sa málokedy, kalkulačka v mojej hlave fungovala bezpečne, a tak som zakaždým odchádzala z obchodu spokojná a nikdy sa nevracala k pokladničným blokom. Lenže... v tom čase som chodievala na nákup do našej samošky, ktorá nepestovala AKCIE, a tak sa nablokované ceny zakaždým zhodovali so skutočnými cenami tovarov. Od istého času však chodievam do Tesca. A od istého času si začínam poctivo kontrolovať ústrižky z pokladne, pretože ten pes, o ktorom chcem písať, je zakopaný práve v slove AKCIA.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pletienky, lekváre, čaje, tyčinky, jogurty, syry, šampóny, čistiace prostriedky... TRI ZA CENU DVOCH! Kto by odolal? Aké však býva moje prekvapenie, keď občas zistím, že mi nenablokovali akciovú cenu, ale tú predchádzajúcu.

"Máme toho priveľa, ceny sa stále menia," tvrdí mi pri reklamačnom pulte mladá a príjemná dievčina, ktorá mi bez výhrad vyplatí rozdiel v cene. Hmm, verím, že každý človek má len jedny ruky a jedny nohy, nechcela by som byť operátorom, ktorý v Tescu nahadzuje do programu zmenené položky. Veď jeden zo sloganov tohto hypermarketu láka na desiatky zlacnených produktov denne, musí byť drina stále to meniť a strážiť. To si povie moje tolerantné a chápavé JA. To rozumnejšie sa cíti podvedené. Je to naozaj taká drina? Ako je možné, že hypermarket stihne umiestniť upútavku na akciu, no nestihne upraviť v počítačoch cenu?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Prepáčte, tá zľava platí len na vybranú vônu, vy ste si zobrali inú," poučuje ma inokedy iná mladá dievčina, keď reklamujem, že sa mi zarátali všetky tri sprchovacie gely za pôvodnú cenu. Po jej vysvetlení rozladene vyberám z košíka dva gely, ktoré som si kúpila len pod vplyvom sugestívnej akcie. Mladá dievčina mi ochotne vracia peniaze. Má pravdu, človek si má poriadne prečítať upútavku, hovorí mi moje kritické a zahanbené JA. To rozumnejšie namieta: Prečo sú v regále zmiešané všetky druhy vôní, keď je akcia len na jednu? Iste nie som jediná, ktorá sa nechala oklamať!

"Chápem vás, ale tá znížená cena platí len pre jablká Idared, vy ste si zobrali jablká Fuji," stane sa mi nedávno.Tvrdím slečne, že jablká neboli v bedničkách označené, a keďže sa v odrodách nevyznám až tak dobre, pomýlila som si akciové s neakciovými. Slečna sa ma nervózne spýta, či chcem tovar vrátiť, alebo si ho vezmem. Syn vedľa mňa prešľapuje, vraj, mami, kašli na tých pár centov a poďme už preč! Princíp je princíp, tvrdím synovi, vraciam zle označené jablká a nechám si vrátiť niekoľko mincí. Syn sa zopár krokov tvári, že ku mne nepatrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V skutočnosti by som sa zakaždým mohla na tých pár desiatok centov vykašľať. Nerobím to! Od istého času si účty podrobne študujem a nehanbím sa reklamovať akúkoľvek nezrovnalosť. Akosi mi totiž stále chodí po rozume otázka, či hypermarkety nekalkulujú presne s nechuťou upozorňovať na rozdiely v cenách. Veď ide mnohokrát len o pár centov! No ak si predstavím, koľko ľudí sa denne premelie Tescom, ten konečný rozdiel môže byť celkom zaujímavý...

Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu