reklama

A správna odpoveď znie?

Mám nového kamaráta. Stretávame sa pri prechádzkach so psami a vedieme veľmi dôležité rozhovory. Má malú čivavu, zvedavé otázky a presne šesť rokov. Najviac ho fascinuje pomyslenie, že píšem knihy pre deti. Nedávno som ho vtiahla do deja a priznala sa, že hľadám hádanku, ktorú by som mohla použiť v novej knihe o zvieratkách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"A čo keby si mi s tým pomohol?" žmurknem na neho.

"S čím?"

"No s tou hádankou. Čo myslíš, akú otázku by sme mali dať zvieratkám?"

Zamyslí sa a potom povie: "Prečo sú zvieratá hlúpe?"

"Myslíš, že sú hlúpe?"

"No, nie, ale môže to byť hádanka, nie?" s očakávaním sa na mňa pozrie.

Pristúpim na jeho hru. "Tak dobre. A správna odpoveď znie?"

"Ja neviem. Veď je to hádanka," prizná sa.

Rozmýšľam, ako mu vysvetliť, že ak by sme takú hádanku použili, musíme vedieť aj odpoveď, ale potom mi napadne zážitok s mojím synom, keď bol v jeho veku. Fičal na dobrodružných knihách a fascinovala ho myšlienka tajných hesiel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Mami, mali by sme mať tajné heslo, aby sa k nám nedostal nikto cudzí," prekvapí ma raz návrhom.

"Fajn," prisvedčím a vyberám nákup z tašky. Na druhý deň ma po príchode domov a zazvonení prekvapí za dverami jeho hlas: "Povedz heslo!"

"Aké heslo?" spýtam sa, "žiadne sme si nedohodli."

Chvíľa váhania a potom prefíkaná otázka: "Kedy sa narodila naša starká?"

Vyrapocem dátum narodenia a dvere sa otvoria.

Odrazu mi čosi príde na um: "Počuj, ty Heslo. A ty vieš, kedy sa narodila naša starká?"

"Ja nie, ale ty," odpovie môj syn pohotovo.

Takže, teraz to mám s posunom štvrťstoročia a hádanku s odpoveďou si zrejme budem musieť vymyslieť sama :) 

Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu