reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x
reklama

ostrovné správy

13. apríla 2005, 9.30 nášho času

Mária Lazárová

13. apríla 2005, 9.30 nášho času

Na stole mi zazvoní mobil Na displeji svieti nejaké neznáme a strašne dlhé číslo. "Maminka? Tak ja už idem." "A kde, zlato?" "No... do pôrodnice." Slúchadlo mi vypadne z rúk. Keď ho konečne opäť držím pri uchu, počujem dcérin smiech. "Neboj, keď tam prídem, hneď sa ti ozvem. A mami? Kľud, mám všetko pod konrolou!" zakončí moja dcéra hovor. Ona áno, ja nie...

  • 13. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 370x
  • 11
Zvonkohra

Mária Lazárová

Zvonkohra

Vonku pofukuje svieži vetrík a niekomu na balkóne cinká zvonkohra. Pripomenie mi more, jeden film, kde bolo množstvo zvonkohier, a jedno tmavooké dievča, ktoré sa smeje ako zvončeky. A ešte jednu dovolenku. Bolo vtedy leto, vo vzduchu vôňa mora, krivoľaké uličky zaplavené kvitnúcimi rododendrónmi a vedľa mňa muž, ktorého som nemala rada.

  • 2. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 606x
  • 2
Amerika, snehová búrka a nekonečno

Mária Lazárová

Amerika, snehová búrka a nekonečno

Pozerám sa von oknom na bielu prikrývku, ktorú nám nadelila tohtoročná zima, a z rádia za mojím chrbtom znie hlas moderátora, ktorý hlási správy zo zahraničia. Na stole mi v tom okamihu zazvoní telefón a ozve sa v ňom ešte stále detský hlas mojej dcéry. "Maminka, neboj, sme v poriadku, máme elektrinu, teplo aj vodu," vysype mi bez vyzvania. Viem, že mestečko, v ktorom žije teraz, máva málokedy problémy so snehom, ale v správach hlásili obrovskú snehovú búrku v blízkosti Bostonu a New Yorku a tie nie sú od nich až tak ďaleko. Asi preto cítila potrebu upokojiť ma. V duchu sa zasmejem -  to, čo je pre nás dĺžka celého územia, je u nich na "skok".

  • 11. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 787x
  • 0
Striedanie ročných období a stráží

Mária Lazárová

Striedanie ročných období a stráží

Stíchnutá izba, rozsvietený vianočný stromček a pomaly sa vytrácajúca vôňa Štedrého večera. S veľkým mäkkým šálom okolo krku a hrnčekom bieleho čaju sa môžem hrať na Vianoce pred mnohými rokmi, keď som dostala od teba prvý skutočný bozk, prebdela celú noc od šťastia a verila, že to bude vždy len vianočné a rozprávkové.

  • 25. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 595x
  • 6
Len na chvíľu

Mária Lazárová

Len na chvíľu

Práve som sa vrátila z prechádzky so psom, za nechty zachádzal prvý mrázik, pod nohami šuchotali napadané listy, na oblohe ťažké sivé mračná. Mám studené líca a chuť na hrianky.

  • 28. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 499x
  • 0
reklama
Len tak

Mária Lazárová

Len tak

Ľúbim ťa, zasvieti mi na počítači kratučká správa. Je od mojej dcéry. Prekvapí ma to. Nie preto, že by sme si to nikdy nepovedali, voľakedy som to hovorila deťom pri každej príležitosti a oni mne tiež. Ale preto, že to prišlo len tak...

  • 30. aug 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 832x
  • 5
Zatvorím oči a znovu to vidím pred sebou

Mária Lazárová

Zatvorím oči a znovu to vidím pred sebou

Dažďové kvapky na podobločnici a prázdniny u starkej, kde pršalo skoro každý deň a my sme sa hnevali, že nemôžeme chodiť na priehradu, no keď sme tam išli, voda bola taká studená, že vyrážala dych a nám po pár minútach zmodreli pery aj nechty, teta na nás kričala, že ak okamžite nevylezieme, ochorieme, a potom nás babušila do veľkej deky a núkala čerešňovou bublaninou, ktorej chuť dodnes cítim na jazyku...

  • 25. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 861x
  • 18
Prázdne stoličky

Mária Lazárová

Prázdne stoličky

Sú chvíle, kedy spomienky ovládnu našu myseľ silnejšie ako inokedy. Sú ľudia, ktorí presvecujú naše životy slovom, objatím, úsmevom alebo múrosťou, či sú v našej blízkosti alebo ďaleko. A sú momenty, keď si stratu práve týchto ľudí uvedomujeme...

  • 25. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 053x
  • 3
Zemiakové placky

Mária Lazárová

Zemiakové placky

Sú jedlá, ktoré majú v sebe zvláštne čaro. Stačí zatvoriť oči a ich vôňa priveje niečo nepomenovateľné, neuchopiteľné, príjemne nostalgické, spomienkové...

  • 4. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 674x
  • 48
"Nech je lepší, ako tento ostatný,"

Mária Lazárová

"Nech je lepší, ako tento ostatný,"

vzdychla som si pred dcérou, keď sme rozoberali blížiaci sa nový rok. "Mami, ale to hovoríš každý rok, " zasmiala sa dcéra...

  • 30. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 765x
  • 53
reklama
ďakujem, že si...

Mária Lazárová

ďakujem, že si...

Viem, že nemáš rád, keď o tebe píšem, no ja to dnes musím urobiť... Riskujem, že si moje slová nikdy neprečítaš, a keď mi večer namiesto odpovede na otázku, aký si mal deň, s unaveným úsmevom postrapatíš vlasy, poviem ti všetko osobne. A možno nebudem musieť, možno bude stačiť objatie a ty pochopíš...

  • 12. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 907x
delete memory...

Mária Lazárová

delete memory...

Učil si ma zabúdať, nevracať sa k spomienkam, nemyslieť na minulosť a ja dodnes neviem, či si to robil preto, že si na moje spomienky tak trochu žiarlil, alebo si mi naozaj chcel dobre...

  • 8. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 823x
  • 11
mucha...

Mária Lazárová

mucha...

Dnes ráno ma zobudila bzučiaca mucha. Zahnala som sa po nej rukou a snažila sa ju odohnať rovnako, ako ona odohnala z mojich viečok spánok. Tá potvora zvíťazila, nepodarilo sa mi ju ani chytiť, ani znovu zaspať. A tak som chvíľu ležala v posteli užívajúc si leňošenie na pomedzí bdelosti a sna, priestor, ktorý mám vyhradený pre spomienky...

  • 2. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 619x
  • 10
o haluškách, kráľovi Matejovi a spomínaní...

Mária Lazárová

o haluškách, kráľovi Matejovi a spomínaní...

Blog je plný článkov o ministroch a ministerkách, o stranách a vládach, o voličoch a voloch a ja mám chuť na bryndzové halušky...

  • 11. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 178x
  • 28
keď smútok požiada o ruku...

Mária Lazárová

keď smútok požiada o ruku...

Na sporáku mi blboce tá najtvrdšia šošovica, akú kto kedy dopestoval, nepamätám sa, kedy a kde som ju kúpila a za iných okolností by som ju nevarila a vyhodila, ale je Nový rok a ja som poverčivá, a tak kura poputuje naspäť do chladničky, rovnako ako ryba, nedám si predsa uletieť a uplávať šťastie, ktoré som si detsky priala celý zvyšok predchádzajúceho roka...

  • 2. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 765x
  • 44
reklama
len buď, nič viac nemusíš,

Mária Lazárová

len buď, nič viac nemusíš,

zasvietilo mi raz na displeji mobilu a ja som sa usmiala, hoci bolo pol jedenej v noci a zapípanie mobilu ma vytrhlo zo sna. Milovala som tvoje zamilované esemesky, bol si ako šestnásťročný, bola soma ako šestnásťročná, aj sme sa tak správali, hoci kolónka v rodnom liste už dávno svedčila o opaku...

  • 7. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 889x
  • 275
www.siprotivny.com

Mária Lazárová

www.siprotivny.com

Niekto múdry raz povedal, že "aj malá kvapka vody dokáže rozbiť tú najtvrdšiu skalu, ak na to isté miesto kvapká vytrvalo". Tak to sa asi stalo mne a ja sa cítim rozbitá, ako ešte nikdy v živote...

  • 23. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 434x
  • 23
na Zemi, čo je hviezdou...

Mária Lazárová

na Zemi, čo je hviezdou...

Zatvorila som oči a predstavila si, aké by to bolo prechádzať sa po Paríži so svojou láskou... V ruke by som cítila tvoju horúcu dlaň a prispôsobovala krok tvojim dlhým krokom, pozorovali by sme lenivú Seinu a maliarov s rozloženými stojanmi, na jednej maľbe by bolo dievča s dlhými tmavými vlasmi, vždy som chcela mať také, v maličkej kaviarni by sme si dali horúcu kávu s čerstvým croissantom, zotrel by si mi prstami omrvinku z úst a ja by som mala chuť podržať ti prsty medzi perami, no v tvojich očiach by sa blysli nesmelé rozpaky, ktoré mám tak rada, "Sme v Paríži, láska," pošepla by som ti, a ty by si sa zasmial a spýtal by si sa ma, či v Paríži sa všetko smie, "Všade sa smie všetko," prisvedčila by som, ale len v duchu, pretože by som chcela, aby si prišiel na to sám...

  • 20. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 121x
  • 13
Povedal si mi, že zaľúbenie je len chémia...

Mária Lazárová

Povedal si mi, že zaľúbenie je len chémia...

Sedela som oproti tebe, dívala sa ti do roztancovaných očí a bola pripravená búrlivo oponovať...

  • 27. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 814x
  • 46
čaro pokosenej trávy...

Mária Lazárová

čaro pokosenej trávy...

Predvčerom tu pokosili všetky trávniky. Vybehla som von len tak, skoro naboso, nadýchať sa jari, dotknúť sa zvlhnutej zeme, obrátiť tvár k nebu a zaspomínať si na čosi, čo vo mne evokuje tá vôňa pokosenej trávy, čo vo mne rezonuje, napriek tomu, že mnohé z toho bolo tak dávno...

  • 12. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 626x
  • 122
reklama
SkryťZatvoriť reklamu