reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x
reklama

ako sa rodia rozprávky

Kniha o svete, aký si želám

Mária Lazárová

Kniha o svete, aký si želám

Pamätám sa, že keď som pred dvomi rokmi povedala dcére obsah mojej pripravovanej knihy, vydýchla len to svoje WOW.

  • 20. dec 2022
  • Páči sa: 5x
  • Prečítané: 183x
  • 0
Stará mama, vieš, ako sa píšu knihy?

Mária Lazárová

Stará mama, vieš, ako sa píšu knihy?

Bola sobota, za oknami pofukoval chladný vietor, mesto bolo pokryté hrubou prikrývkou snehu a mne v izbe rozvoniaval horúci citrónový čaj. „Píšeš nejakú knihu, stará mama?“ nakukla mi do izby moja desaťročná vnučka Emma.

  • 4. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 992x
  • 3
A správna odpoveď znie?

Mária Lazárová

A správna odpoveď znie?

Mám nového kamaráta. Stretávame sa pri prechádzkach so psami a vedieme veľmi dôležité rozhovory. Má malú čivavu, zvedavé otázky a presne šesť rokov. Najviac ho fascinuje pomyslenie, že píšem knihy pre deti. Nedávno som ho vtiahla do deja a priznala sa, že hľadám hádanku, ktorú by som mohla použiť v novej knihe o zvieratkách.

  • 7. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 025x
  • 0
Bosoráctvo sa u nás naozaj dedí. Po praslici!

Mária Lazárová

Bosoráctvo sa u nás naozaj dedí. Po praslici!

Dávno predtým, ako vyšla kniha Alexandry Potterovej, nás moja babička učila, že si máme dávať pozor na želania a ešte viac na kliatby, pretože sa môžu plniť. Presnejšie, učil nás to otec, pretože babenka zomrela skôr, ako som mohla pochopiť jej slová. Otec nám o nej rozprával príhody, ktoré mali nádych čarodejníctva, a ja som verila, že babenka mala čarovnú moc. A od detstva som si dávala pozor na želania. No nie vždy sa to podarí a občas mi nejaké vykĺzne z úst. Nechtiac.

  • 24. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 071x
  • 5
Skúste o tom pouvažovať

Mária Lazárová

Skúste o tom pouvažovať

Slnko a náš park s čerstvou smaragdovo-zelenou trávou. Prechádzame sa so psom v blízkosti školy, kam chodili aj moje deti. V parku pobehujú prváčence, druháčence a štvrtáci. Ale to sa dozviem až vtedy, keď moje psíča zamieri k trom dievčatkám.

  • 6. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 106x
  • 6
reklama
Ak by ste nevedeli, ako vyzerá šakal, tak ako orol

Mária Lazárová

Ak by ste nevedeli, ako vyzerá šakal, tak ako orol

Absolvovala som prvú besedu k svojim dvom rozprávkovým knihám. V materskej škole na Kolískovej. Bol to zážitok. Päťdesiat drobcov posadených systémom chlapec-dievča-chlapec-dievča-chlapec-dievča. Pozerali sa na mňa s neobyčajným záujmom. Rozmýšľam, či vedeli, čo znamená označenie "spisovateľka", ktorým ma pani učiteľka honosne nazvala, alebo som sa im naozaj páčila. Oni sa mi páčili veľmi...

  • 18. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 649x
  • 3
O jednom obchodnom stretnutí a láske k veľrybám

Mária Lazárová

O jednom obchodnom stretnutí a láske k veľrybám

Moja dcéra bola vždy blázon do veľrýb. Pamätám sa, že ako malá s úžasom sledovala všetky dokumentárne filmy z podmorského sveta, no veľryby ju fascinovali asi najviac. Správy o ich love ju rozrušovali a neskôr, keď sme riešili, čo by mohla ísť študovať, nikdy sa nezabudla spýtať: "Existuje nejaká škola, ktorá ma naučí, ako zachraňovať veľryby?" Téma veľrýb bola u nás taká častá ako nesmrteľné hlášky Tomáša Holého vo filme "Ako vytrhnúť veľrybe stoličku", a od jedného dňa asi úplne najviac...

  • 11. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 891x
  • 8
Teším sa na svoju ďalšiu knihu

Mária Lazárová

Teším sa na svoju ďalšiu knihu

Bude o veľrybe. Volá sa Lily a je ešte milšia ako môj "Medvedík bez mena". Teda, aspoň mi to tak hovoria deti. Viem si ju predstaviť nakreslenú. To by bola bomba, keby sa stala predlohou detského filmu. Nikdy som si nemyslela, že budem písať rozprávky. Neviem prečo. V rozprávkach sa to predsa všetko vždy dobre skončí.

  • 26. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 502x
  • 4
Pre deti, či pre dospelých?

Mária Lazárová

Pre deti, či pre dospelých?

Už len päť strán a kniha o Eme a veľrybe je hotová :) Až mi bude ľúto rozlúčiť sa s ňou. Moje "decká", ktoré už dávno nie sú decká,  sa na nej chlámu:) Tak teraz neviem, či ju nepíšem skôr pre dospelých.

  • 23. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 374x
  • 4
Knihy sú to, čo zostáva

Mária Lazárová

Knihy sú to, čo zostáva

"Maminka, tá tvoja nová rozprávková kniha je nádherná," volá mi dcéra cez oceán. "A úplne najsuper je venovanie. Emma skoro vyletela z kože, keď som jej ho prečítala."

  • 3. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 713x
  • 7
reklama
Najkrajšie dni sú tie, keď sa rodia deti. Alebo knihy.

Mária Lazárová

Najkrajšie dni sú tie, keď sa rodia deti. Alebo knihy.

"Medvedík je na svete," napísala mi dnes šéfredaktorka Slovartu. Samozrejme, že nemyslela na prírastok v ZOO, ale na rozprávkovú postavičku, ktorej som sa v jeden deň  rozhodla vdýchnuť život.

  • 7. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 626x
  • 8
O medvedíkovi bez mena (2. úryvok)

Mária Lazárová

O medvedíkovi bez mena (2. úryvok)

V Zvieratkove sa v ten týždeň s deťmi roztrhlo vrece. Vlčici sa narodili tri vĺčatá, u psíkov sa tešili zo siedmich šteniatok a pani sviňa priviedla na svet dokonca jedenásť krásnych ružových prasiatok. Narodil sa malý tigrík, dve kozliatka a jeden somárik. Pani Klementína nevedela, kde jej od roboty hlava stojí. Neviete si predstaviť, aká je to práca napísať toľko rodných listov. Rodičia prichádzali s detičkami celý týždeň. Úplne na konci prišli somárikovci. Pani Klementín už od únavy ani nevidela.

  • 21. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 369x
  • 3
Draci v Amerike sú dobrí

Mária Lazárová

Draci v Amerike sú dobrí

"Ak sa tvojim rozprávkam bude dariť, zakážeme ti písať romány," vyhrážali sa mi nedávno deti. "Len nie tak zhurta, najskôr počkáme, ako to dopadne," zastavila som ich.

  • 16. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 523x
  • 2
Sedem rokov

Mária Lazárová

Sedem rokov

Nie, nejde o polovičku titulu známej knihy a ešte známejšieho filmu, aj keď s Tibetom to má niečo spoločné. Trpezlivosť.

  • 15. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 754x
  • 11
reklama
SkryťZatvoriť reklamu