reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Lazárová

Mária Lazárová

Bloger 
  • Počet článkov:  299
  •  | 
  • Páči sa:  6x
reklama

tak mi napadlo

nedávajte mi sľuby, prosím :)

Mária Lazárová

nedávajte mi sľuby, prosím :)

Dieťa sa mi smeje, že vždy naletím na niečie slová a sľuby. Vyzerá to už na nevyliečiteľnú chorobu a ja rozmýšľam, kde sa vo mne zobralo toľko dôverčivosti a potom prídem na jednoduché riešenie - ja sama nikdy nehovorím veci, ktoré necítim, ktoré si nemyslím, ktoré neviem dodržať, ktoré nemyslím vážne a tak prirodzene predpokladám, že ľudia okolo mňa robia to isté...

  • 2. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 090x
  • 27
jedno vianočné...

Mária Lazárová

jedno vianočné...

  • 23. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 826x
  • 9
Jojka sa tento raz smutne blysla...

Mária Lazárová

Jojka sa tento raz smutne blysla...

Nie som bigotne veriaca, preto v žiadnom prípade netrvám na tom, aby bolo stedrovečerné vysielanie plné biblických príbehov, vianočných koncertov a kolied. Avízo na štedrovečerný program komerčnej televízie JOJ ma však (mierne povedané) šokovalo...

  • 22. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 123x
  • 115
tajomstvo harmónie...

Mária Lazárová

tajomstvo harmónie...

Kráčam po ulici, jej ticho tlmí len klepot mojich podpätkov, v diaľke zanikajúca siréna rútiacej sa sanitky a šum konárov ohýbaných silným vetrom. Nebo je jednoliato sivé a moje myšlienky hranaté a rozhádzané ako kocky stavebnice. Nedarí sa mi ich usporiadať...

  • 18. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 315x
  • 32
naozaj nikdy?

Mária Lazárová

naozaj nikdy?

Iste ste sa s tým stretli už aj vy - niečo spravíte a v tom okamihu sa nájde vo vašom okolí niekto, kto začne váš čin hodnotiť. No a na Slovensku sa hodnotí najmä negatívne, pozitívna kritika sa stretáva s nálepkami - pcháš sa do zadku, podliezaš, lichotíš, je to nevkusné. Tak teda rozmýšľam, koľko vkusu je v zahanbovaní, výsmechu, či výčitkách...

  • 1. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 600x
  • 113
reklama
Prečo pán Karel Gott nesedí v porote?

Mária Lazárová

Prečo pán Karel Gott nesedí v porote?

Nedá sa mi neopýtať: Prečo pán Karel Gott nesedí v porote dnešnej SuperStar? Spievajú sa jeho piesne, on ich nacvičoval so súťažiacimi a dramaturgia ho šupla do nejakého kresla na okraji scény... Nechcem porovnávať s americkou SuperStar, ale tam, keď sa spievali piesne nejakého slávneho speváka, tak ho pozvali do poroty, patrilo mu tam čestné miesto a najmä hlavné slovo. Je smiešne, keď pieseň hodnotí dlhšie dvojica Adela Banášová s Leošom Marešom, ako človek, ktorý má k interpretácii svojich piesní naozaj najväčšie právo sa vyjadriť...

  • 22. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 862x
  • 20
prečo herci pijú z prázdnych pohárov?

Mária Lazárová

prečo herci pijú z prázdnych pohárov?

Apelujem na všetkých scenáristov a režisérov, aby nepredpisovali hercom scény, pri ktorých pijú nejakú tekutinu zo šálky, pretože ani jeden z nich nevie presvedčivo zahrať pitie tekutiny z prázdneho pohára. Chápem, že vzhľadom na opakované scény by došlo po čase k otrave alkoholom, kofeínom alebo teínom, a že by herci boli naliati až po očné bielka (a preto sa tie prázdne poháre používajú), ale keďže to nevedia zahrať, tak ma tieto scény strašne rozčuľujú :))). A kto mi neverí, nech si to všimne...

  • 21. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 029x
  • 65
láska sa nesmie báť...

Mária Lazárová

láska sa nesmie báť...

Mala som to zakódované kdesi hlboko, odmietala tomu občas uveriť, no dnes som si to potvrdila s definitívnou platnosťou: Láska sa nesmie báť. Ak je láska k druhému o potláčaní samého seba, o strachu z prehry, o revidovaní svojho počínania, niet o čo stáť. Je to len zmes utrpenia a nenaplnenej túžby, veď kde má byť človek viac sám sebou ako s milovaným človekom? Takže, ak to takto nefunguje, potom to určite nie je láska...

  • 18. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 248x
  • 34
vyšší záujem...

Mária Lazárová

vyšší záujem...

... môj syn mi včera "vysvetľoval" pojem vyšší záujem v súvislosti s návštevou tibetského dalajlamu na Slovensku a s faktom, že ho neprivíta žiadny z našich najvyšších ústavných činiteľov, a ja som mu na to povedala jedinú vetu: "Je mi strašne ľúto, že politika dostala prednosť pred úctou k pokore a ľudskosti." Ale nakoniec? Môže sa človek čudovať?

  • 8. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 246x
  • 37
ako chlieb...

Mária Lazárová

ako chlieb...

Dobehol si z obchodu a vyložil na pult zopár potravín. Vraj, mami, bol to len malý obchodík, nemali tam skoro nič len mlieko, maslo a chlieb...

  • 29. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 717x
  • 15
reklama
úsmevné poznanie...

Mária Lazárová

úsmevné poznanie...

V sedemnástich má človek pocit, že nenájde nikoho, kto by mu dal presné odpovede na jeho otázky, v tridsiatich si myslí, že všetky odpovede už pozná, no a čím je starší, tým častejšie sa cíti na tých sedemnásť... :)... (voľné pokračovanie v diskusii)

  • 19. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 525x
  • 22
vraj, čo je ženské a čo naopak nie?

Mária Lazárová

vraj, čo je ženské a čo naopak nie?

Nikdy mi nenapadlo položiť si tú otázku, kým som ju nenašla nedávno v diskusii u jednej priateľky. Po jej prečítani mi okamžite prišlo na um mnoho vlastností, žartovné nevynímajúc, ktoré považujem za ženské, nad tým druhým som musela porozmýšľať...

  • 8. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 426x
  • 90
napadla mi smiešna otázka...

Mária Lazárová

napadla mi smiešna otázka...

S článkami o voľbách sa pretrhlo vrece. Nie, nebudem písať o tom, koho som volila a prečo, dnes mi napadla len smiešna otázka: Koho volili samotní prezidentskí kandidáti v prvom kole? A načo? Nie je čudné hodiť sebe samému hlas? Nikto ma predsa nepresvedčí, že ho hodili súperovi :)

  • 23. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 198x
  • 52
upratovanie...

Mária Lazárová

upratovanie...

Pred pár dňami som upratovala. Teda, nie že by samotný tento fakt stál za zaznamenanie, no stala sa mi pri tom zvláštna vec...

  • 20. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 435x
  • 13
fantázia v ofsajde...

Mária Lazárová

fantázia v ofsajde...

"Chcela by som si zmeniť svoj paušál na mobile," prihovorím sa mladej dievčine v predajni môjho mobilného operátora. "Ten váš vám nevyhovuje?" overuje si dievčina. "Nie, potrebujem paušál 500 SMS. Viete, ja rada esemeskujem," vysvetľujem. "Nevyzeráte na to, že píšete veľa esemesiek," povie pochybovačne dievčina. Fúha, moja obrazotvornosť dostala na frak. A to som si myslela, že mám bohatú fantáziu. Tak teraz fakt neviem. Ako vyzerá človek, čo píše veľa esemesiek? :))))

  • 1. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 838x
  • 40
reklama
prominenti, celebrity, vnučky, vdovy...

Mária Lazárová

prominenti, celebrity, vnučky, vdovy...

"Kto je podľa teba celebrita?" spýtala som sa nedávno kolegu. "Ten, koho vyberie do Smotánky slečna Judínyová," odpovedal mi vtipne kolega. Zasmiala som sa, no najbližšia Smotánka mu dala za pravdu. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale naozaj nechápem, akou celebritou je moderátorka nemenovanej televízie, mladučká modelka, alebo dokonca vdova po nejakom športovcovi, vnučka niektorej zo slovenských poslankýň, či dcéra známeho podnikateľa? Som asi fakt naivná, no ja márne čakám, kedy sa medzi celebritami objavia lekári, vedci, učitelia, darcovia krvi... proste ľudia, čo si publicitu naozaj zaslúžia... No to by sa slečna moderátorka týchto ľudí asi nadarmo vypytovala, s kým práve chodia, či preferujú Karibik alebo Seychely, koľko míňajú mesačne na oblečenie, alebo aké je tajomstvo ich mladistvého zjavu...

  • 16. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 039x
  • 27
intimity

Mária Lazárová

intimity

Raz sme sa s kamarátkou dohodli, že v deň, keď v našej blízkosti (vo výťahu, v jedálni, v obchode, v autobuse, v kine...)nezazvoní niekomu mobil, si vystrelíme šampanské. Ešte sa nám to nepodarilo. Mobily ovládli svet, občas mám pocit, že zvonia dokonca aj na toaletách :) Mobilní operátori si mädlia ruky, sme vraj úžasne komunikatívny národ. Nič proti komunikácii, ak ma však niektorý z cudzích, mnohokrát veľmi intímnych rozhovorov zastihne tam, kde pred ním nemožno uniknúť, cítim sa prazvláštne...

  • 11. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 618x
  • 46
ženy milujú šťastné konce...

Mária Lazárová

ženy milujú šťastné konce...

- Tak a som v koncoch, - vzdychnem si a pomyselne odložím pero. Pomyselne preto, že papier a pero mi už dávno nahradila klávesnica, a v koncoch preto, že som sa dostala do bodu, kedy sa musím definitívne rozhodnúť, ako skončím svoju knihu...

  • 13. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 249x
  • 73
deň, keď zomrel Luciano Pavarotti...

Mária Lazárová

deň, keď zomrel Luciano Pavarotti...

Je zvláštne, keď som tú správu počula, okamžite som si spomenula na svojho otca. S ním som objavila krásu vážnej hudby, on ma zobral po prvýkrát na operu a naučil ma ju milovať...

  • 6. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 362x
  • 27
čo ak to predsa funguje...?

Mária Lazárová

čo ak to predsa funguje...?

... Od piatka do nedele bude Zem prechádzať jedným z najznámejších prúdov medziplanetárneho "odpadu". Zanechala ho za sebou kométa Swift-Tuttle pri svojich častých návratoch k Slnku. Tento prúd sa nazýva Perzeidy, pretože jeho meteory na oblohe zdanlivo vyletujú z rovnakého miesta v súhvezdí Perzeus... A tak sa postavím pod nočnú oblohu, obrátim tvár k nebu a niečo krásne si zaželám. Čo ak? Čo ak to predsa len funguje...?

  • 10. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 760x
  • 26
reklama
SkryťZatvoriť reklamu